Ағылшын сыныптарындағы коммуникативтік құзыреттілік: Қазақстан мен Қытайда мұғалім-мұғалімаралық өзара әрекетке CDA тәсілі
DOI:
https://doi.org/10.47751/Кілт сөздер:
коммуникативтік құзыреттілік , ағылшын тілін оқыту , сыни дискурс талдау , мұғалім-студент өзара әрекеттесуі, Қазақстан ҚытайАңдатпа
Аннотация.
Бұл зерттеу Қазақстан мен Қытайдағы ағылшын тіліндегі сыныптарда коммуникативтік құзыреттіліктің дамуын Критикалық дискурс-талдау (CDA) тұрғысынан қарастырады. Коммуникативтік құзыреттілік — лингвистикалық, әлеуметтік-мәдени, дискурстық және стратегиялық дағдыларды біріктіру ретінде түсініледі — ағылшын тілін оқытудың негізгі мақсаты болып табылады; дегенмен оны қаншалықты жүзеге асыру сыныптағы күнделікті дискурсты құрайтын өзара әрекет үлгілеріне көп байланысты.
255 сағат сыныптағы аудиожазбаға (255 студент пен 30 ағылшын мұғалімі — Қазақстаннан 112 студент, Пекинден 143 студент) негізделген зерттеу мұғалім мен студент арасындағы алма-қолдануларды талдап, қатысу үлгілері, билік қатынастары және мәдени идеологиялардың коммуникативтік даму мүмкіндіктеріне қалай әсер ететінін көрсетеді.
Методологиялық негізі — Фейрклоудың көпөлшемді CDA моделі, ол агенттік, ауысым құрылымдары (turn-taking) мен бағалаушылық мағыналарды анықтау үшін жүйелік функционалдық лингвистикалық құралдармен толықтырылған.
Ғылыми жаңалығы — Қазақстан мен Қытайдағы ағылшын сыныптарының дискурсін салыстырмалы CDA-талдаумен алғаш рет аутентикті сынып жазбаларын қолдану арқылы зерттеу; тіл арқылы билік, идеология және мәдени нормалардың қалай көрінетінін жүйелі түрде талдау және олардың коммуникативтік құзыреттілікке әсерін ашу.
Практикалық маңыздылығы — мұғалімдер даярлығы мен оқу бағдарламасын дайындауда педагогикалық ұсыныстарды беруінде: өзара әрекет үлгілерінің қайсысы коммуникативтік дамуды ынталандыратынын немесе кедергі келтіретінін көрсетеді; CDA-ге негізделген рефлексиялық стратегияларды мұғалімдерді даярлауға енгізу; дәлдік-бағытталған нұсқаулық пен шұғылдықты (fluency) дамыту тапсырмаларын теңдестіру; және мәдени сезімтал тапсырмаларды жасап, теңдік қатысуды қолдау.
Осы нәтижелер екі елде ағылшын тілін оқытудың тиімділігін жоғары глобалданған, көптілді ортада арттыруға бағытталған тұрақты күш-жігерге үлес қосады.


