Ауыл институтында үлгілік ізденіс және кеңестік идеологиялық тәрбие жүйесі

A Search for a Model in Village Institute and the Soviet Ideological Education System

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.47751/

Кілт сөздер:

білім, жүйе, Ауылдық институттар, мемлекет, студент, мұғалім

Аңдатпа

Тарихи тұрғыдан қарасақ, Түркия мен Кеңес Одағы республикаларында көршілік қарым-қатынаста болған Түркия мен Кеңес Одағының құрылымында қоғамдық жүйе ішінде мәдениет, өнер және білім саласында жаңа жүйені іздеудің басталғанына куә боламыз. соңғы кезең Оларға саяси идеологияның астында жасырылған зайырлы білім, заманауи білім, революциялық білім, жыныссыз білім және т.б. сияқты ортақ ұрандар бар білім қажет болды. Сауаттылық өте төмен деңгейде, кедейлік пен соғыстан кейінгі қирау жағдайында білім беру шұғыл және негізгі шарттардың бірі ретінде мемлекеттің монополиясы болды. Осы жағдайлардың барлығында ауылдық жерлерде білім беруді бастау үшін педагогикалық білім беретін, ұстаздық бағыттағы түлектерді дайындаған, қысқа оқу мерзімі бар, сонымен қатар өнеркәсіп, денсаулық сақтау, мал шаруашылығы және егіншілік салаларында біліктілігі жоғары студент үміткерлер қажет болды. 1940 жылы Түркияда білім ала бастаған Ауыл институттарында ауылдан идеалист, сенімді, осы шарттарға жауап беретін адамдар (қыздар мен ұлдар) іріктеліп алынып, әскерилер даярлай бастады. Кеңестерде тәрбиенің негізін идеалистік, социалистік және революцияшыл жастар қалыптастырды. Жаңа мектептерде таптық күрес кезінде бай және мәдени құнды топтарды жоюға көмектесетін және жаңа кеңестік идеологияға адал түлектерді дайындауды мақсат еткен, құдайсыздық пен ұлтшылдықты насихаттау да болды. Ауыл институттары Түркияның білім беру өмірінде, әсіресе кедейлік, надандық және күйреу кезінде алға басқан қадам болды. Білім мұқтаж жандардың табалдырығына жеткізілді, бұл оқу орындары жаңғырту, дамыту, оқу және өндіру мақсатында экономикалық тұрғыдан қолайлы білім беру үлгісіне айналды. Өнер мен эстетиканы бұрын-соңды бара алмайтын жерлерге жеткізген бұл білім беру жүйесі де ауыл тұрғындарының сана-сезімін арттырып, нәтижелі болуына сирек рөл атқарды. Дәл осы кезеңде идеалистік көзқарастардан бастау алған кеңестік жаңа білім беру жүйесі процесі мемлекеттік саясаттың басты міндеттерінің бірі болды. Бүгінгі күні посткеңестік мемлекеттерде білім беру саласындағы түрлі реформалар мен өзгерістер жеткілікті түрде түзетілмеген, кеңестік білім әлі күнге дейін базалық курстарды қамтитын пәндік білім беру ретінде жүзеге асырылуда. Бұл мақалада Кеңестік Социалистік Республикалар Одағы мен Түркия Республикасындағы он бес республикада құрылған жаңа білім беру жүйесі және ауыл институттары мысалында осы білім берудегі негізгі тәсілдер мен мақсаттар туралы ақпарат беріледі. Жүйе салыстырылады.

Downloads

Download data is not yet available.

Жарияланды

2025-04-17

Журналдың саны

Бөлім

Статьи

Дәйексөзді қалай келтіруге болады

Ауыл институтында үлгілік ізденіс және кеңестік идеологиялық тәрбие жүйесі: A Search for a Model in Village Institute and the Soviet Ideological Education System. (2025). ILIM, 43(1), 58-75. https://doi.org/10.47751/